20.02.2013

Cira - Plastikowy Kosmos [2013] - ERRATA

10 komentarze


Pod wpływem komentarzy na blogu oraz fanpage'u postanowiłem napisać króciutką erratę do recenzji płyty "Plastikowy kosmos".

Z tychże źródeł dowiedziałem się, że "pierdolę" o braku komercyjnego sukcesu, bo płyta wbiła i nadal jest na OLiS-ie. Tylko jakim wyznacznikiem jest ta lista? W przypadku dużych wytwórni typu Step pokazuje co najwyżej skalę wpychania wydawnictwa do Empików. I jestem przekonany, że bez tego wbicie na tę listę nie byłoby możliwe.

Klucza do "sukcesu" upatrywałbym raczej w obniżeniu ceny preorderu do 19,99, czyli poziomu typowego nielegala. Nie mam dostępu do danych i są to tylko i wyłącznie moje szacunki, jednak myślę, że dość duża część osób skusiła się na "Plastikowy kosmos" na zasadzie: "robię zamówienie na XXX zł, więc mogę dorzucić płytkę za 2 dychy". Sam bardzo często powtarzam ten schemat i w 1 przypadku na 10 jest to płyta, na którą czekałem/polowałem od dawna. Zazwyczaj wybór sprowadza się do "Tania? Typ dobry? Biorę!". I jestem przekonany, że tutaj wyglądało to tak samo.

Prócz tego pamiętajmy, ze preorder.pl to już od dawna nie tylko płyty, ale i ciuchy, czyli główny magnes na nastoletnich odbiorców. Również oni zachęceni faktem, że koszty przesyłki są nieuniknione mogą przeszukiwać sklep w poszukiwaniu tytułów z górną granicą cenową na poziomie 20zł.

Z ciekawości wystosowałem pytanie do Ciry i jeżeli uzyskam odpowiedź, to na pewno się nią podzielę. Jak na razie uważam, że racja stoi po mojej stronie, a liczby nie kłamią. Dla porównania przykładowi raperzy ze Stepu i ilość lajków na FB:
Włodi 16k
Kajman 81k
Hukos 49k
Sulin 30k
Wojtas 13k
Młody M 91k
Jopel i Komar 21k
Fabuła 32k

Jak wypada przy tym Cira ze swoimi 10k? Jeżeli płyta faktycznie odniosłaby sukces, to byłaby to wyższa liczba.
Nawet notujący zerowy feedback Okoliczny ma więcej, bo prawie 13k!!!!

Także nie wmawiajcie mi, że 6. miejsce na OLiS to kwestia "sukcesu" płyty, bo w to nie uwierzę. To samo tyczy się statystyk YT, ogólnego "zmieszania" w środowisku i poza nim itd, itd. Niestety. Serio chciałbym bronić sukcesu tego albumu, ale fakty pozostają faktami.


10 Responses so far

  1. Anonimowy says:

    ZAPOMNIAŁEŚ DODAĆ ILE LAJKÓW MA PEZET

  2. Anonimowy says:
    Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
  3. Anonimowy says:

    Kaabanie. Ostatnio jarałeś się(?) beatami Grand Papy Dziada.
    To może w takim razie sprawdzisz i ocenisz(może nawet rzutem oka) płytę MiloMailo - Kamień Milowy który wyprodukował GPD?

  4. Anonimowy says:
    Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
  5. Anonimowy says:

    Ja pierdole od kiedy to lajki na fb świadczą o czymkolwiek poza ilością lajków na fb? Jak na mało znanego debiutującego na legalu rapera pierwszy tydzień sprzedaży i szóste miejsce na Olisie to jest sukces komercyjny, więc może zwyczajnie przyznaj się do pomyłki, a nie brnij w nią, jak osioł.

  6. Anonimowy says:

    Ale jak już patrzymy na ilość wyświetleń teledysków Ciry, to tez wyglądam słabo, więc trzymam stronę Kabiego

  7. Anonimowy says:

    oceniasz po lajkach? o kurwa na tym glamrapie rzeczywiście Ci mózg rozjebało, myślałem że to takie plotki ale coś w tym jest skoro Ty taki inteligentny prawicowiec tak sądzisz...

  8. kaaban says:

    Kaabanie. Ostatnio jarałeś się(?) beatami Grand Papy Dziada.
    To może w takim razie sprawdzisz i ocenisz(może nawet rzutem oka) płytę MiloMailo - Kamień Milowy który wyprodukował GPD?

    CHĘTNIE, DZIĘKI ZA INFO

    --------------------------------

    Ja pierdole od kiedy to lajki na fb świadczą o czymkolwiek poza ilością lajków na fb? Jak na mało znanego debiutującego na legalu rapera pierwszy tydzień sprzedaży i szóste miejsce na Olisie to jest sukces komercyjny, więc może zwyczajnie przyznaj się do pomyłki, a nie brnij w nią, jak osioł.

    SMARKI TEZ BYŁBY MAŁO ZNANYM DEBIUTUJĄCYM NA LEGALU RAPEREM? CIRA DEBIUTOWAŁ 2 LATA TEMU

    ------------------
    Ale jak już patrzymy na ilość wyświetleń teledysków Ciry, to tez wyglądam słabo, więc trzymam stronę Kabiego


    NO KURWA

    --------------------

    oceniasz po lajkach? o kurwa na tym glamrapie rzeczywiście Ci mózg rozjebało, myślałem że to takie plotki ale coś w tym jest skoro Ty taki inteligentny prawicowiec tak sądzisz...

    LAJKI JEDNAK COŚ WYZNACZAJĄ, CZY CHCEMY TEGO (JA NIE CHCĘ) CZY NIE

  9. Anonimowy says:

    Śmieszny jesteś! Płytka kozak, a te twoje "lajki" na fb, to chyba z dupy wzięte. Kupiłem płytkę dwa dni temu i powiem ci, że mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła.

    Nie pitol bzdur ziom.
    Pozdr. GR

  10. Anonimowy says:

    zamknij tą jebną morde damian

Leave a Reply

Kategorie