28.03.2013

Sokół i dorabianie ideologii do sukcesu "Czystej brudnej prawdy"

34 komentarze


Niestandardowy wpis, jednak po przeczytaniu statusu Sokoła zagotowało się we mnie. Chodzi o wpis, który możemy znaleźć pod tym linkiem, pro forma cytuję go również tutaj:

"Przypomniała mi się dzisiaj notatka jaką napisałem dzień po premierze płyty Czysta Brudna Prawda znajdziecie ją poniżej https://www.facebook.com/notes/sokół-i-marysia-starosta/niezależnie/193545350692453 od tamtej pory wiele się zmieniło. Niby nadal nie wiemy, czy traktować ten album jak sukces, bo w 40 milionowym kraju sprzedaż około 30 tysięcy płyt to sukces średni, z drugiej strony, to daje nam niebawem status platynowej płyty, nie nabitej na podwójnych, potrójnych ani poczwórnych wydaniach (tylko 1000 limitowanych płyt w preorderze była podwójna), ale realnie sprzedanych na kasach w oficjalnej dystrybucji przez duże sklepy. Po tej płycie media zainteresowały się nami mocniej, sam zacząłem prowadzić program w radio Roxy (już go nie prowadzę), potem dostałem propozycję doradzania i prowadzenia programu w Rbl.tv (od kwietnia na antenie), propozycje pisania felietonów (na razie nie przyjąłem), użyczyłem głosu w reklamie (niebawem w tv), mogłem zrealizować dziecięce zajawki o bawieniu się najnowszym sprzętem za friko (Kozackie Sprzęty), dostaliśmy z Marysią mnóstwo gościnnych zaproszeń do kawałków (dziękujemy za wszystkie i przepraszamy tych, którym musieliśmy z braku czasu i weny odmówić), tak więc podsumowując wiele się działo. Teraz nieubłaganie nadchodzi czas nowej płyty, o której będziemy Was coraz częściej informować. Mamy nadzieję, że uda nam się ją wydać we wrześniu. Mamy zajebistych producentów, niewielu, ale mocnych gości i jak zwykle zupełnie niezależne podejście. Jak zwykle możemy Wam obiecać, że nie tego się spodziewacie, że nie będzie to powtórka i że będzie wielu hejterów. I ponownie obiecuję, że nie będzie choinki z logotypów partnerów prasowych, sponsorów i firm odzieżowych. Jedno logo: Prosto w zupełności wystarcza."

Tak jak zazwyczaj Sokół jest ostoją normalności i na wszystko potrafi spojrzeć na chłodno, tak tutaj pierdoli i to strasznie. Z podkreśleniem strasznie. Parafrazując Rasa, jego ego każące dorabiać ideologię do rzekomego odniesienia sukcesu "bez logotypów, sponsorów, partnerów" w tym momencie pozdrawia stewardessy w samolocie lecącym do USA.

Otóż panie Wojtku, fakty  są zgoła inne: płyta odniosła sukces dlatego, że na ten sukces pracowałeś przez 15 lat. 15 lat, przez które wszyscy czekali na solo Sokoła, którym de facto jest ten album. Czekali, czekali i się doczekali, więc popędzili do sklepów. Płyta odniosła sukces dlatego, że jej premiera zbiegła się z drugą falą popularności rapu w Polsce i jest to niepodważalny fakt. Wreszcie płyta odniosła sukces, ponieważ "niekomercyjność też ma wartość komercyjną"! To jest tak widoczne, że czuję się dziwnie pisząc takie oczywistości.

Podobnie jest z opcją "zainteresowania" przez media. Zainteresowały się z prostego względu: moda na rap wróciła, więc MUSIAŁY kogoś przygarnąć. Oczywistością jest, że najpierw uderzyły do raperów, którzy mają poważniejszy fejm (Pezet, donGURALesko), a nie do debiutantów, których musiałyby wylansować. Tak wzięły sobie gotowy produkt i hajs się zgadza. Nie twierdzę, że to złe, ale nie wierzę, że słuchacze i PRZEDE WSZYSTKIM raperzy tego nie widzą. Całkiem prawdopodobną jest również hipoteza mówiąca, że czekano aż będzie można "wynająć" samego Sokoła, bez mniej wyględnego Jędkera.

Proponuję takim samym sposobem wydać płytę debiutanta. Stawiam wszystkie pieniądze, że zginie w morzu  materiałów, które obecnie mają premiery miesiąc w miesiąc, tydzień w tydzień. Pardon, czyżby taka sytuacja miała już miejsce? I to w PROSTO? Zatem czemu nie przetacza się przykładu koncertowo zignorowanej przez niemal wszystkich płyty Parzela i Siwersa? Przecież "jedno logo: Prosto w zupełności wystarcza". Jak widać niekoniecznie. Wygląda na to, że założyciel największej hiphopowej wytwórni w kraju również jest wyznawcą znanego cytatu: "Jeśli fakty przeczą teorii tym gorzej dla faktów". Taka właśnie jest - nomen omen - czysta brudna prawda.



P.S. Standardowy wpis oraz odpowiedzi na komentarze - jeszcze dziś, ale później.

34 Responses so far

  1. Anonimowy says:

    Zgadzam się

  2. Anonimowy says:

    SOKÓŁ 8/10

  3. Anonimowy says:

    Tekst 8/10 (7/10 + 1 za ortografię)

  4. wtkwdz says:

    Kabi wydaje mi sie, ze CBP zostala wydana troche przed drugim boomem na hh

  5. wtkwdz says:

    Kabi wydaje mi sie, ze CBP zostala wydana troche przed drugim boomem na hh

  6. Anonimowy says:

    SOKÓŁ SKŃCZONY PRZEZ KAABANA

  7. Anonimowy says:

    wtkwdz, wydaje mi się, że to wtedy zarysowywał się wyraźna fala zwyżkowa na hh, a właściwy boom zaczął się tuż przed premiera filmu o PFK. Wtedy, w 2011 dobrze rozbujał się facebook, na którym raperzy rządzą i zmenił się kontakt artysta-słuchacz.

  8. Anonimowy says:

    BĘDZIE BEEF, CO?

  9. kaaban says:

    Kabi wydaje mi sie, ze CBP zostala wydana troche przed drugim boomem na hh

    no mi sie wydaje, że wtedy to się zaczęło. Nie można mówić, że wtedy nie było, ponieważ sukces Małpy to 2009-2010, na przykład

  10. Anonimowy says:

    FEJM SIĘ ZGADZA

  11. Anonimowy says:

    Zgadzam się w 100% z tym co napisałeś!
    W piękny sposób przedstawiłeś fakty i rzeczy oczywiste.

  12. Anonimowy says:

    kabaan ty cwelu

  13. Anonimowy says:

    co to za pier do le nie ?!! Szlaban daje upust zazdrosci czy stara podala obiad do FB

  14. Anonimowy says:

    Dla niektórych np mogę byc stronniczy bo przyznam że jestem fanem Sokoła, ale chcę coś tylko zauważyć. Słucham polskiego hh, i nie było mi obce hasło WWO , ZIP skład itd, ale za małolata słuchało się troszeczkę innych rzeczy. Kupiłem CBP żeby sprawdzić przesłuchać Sokoła. Owszem wiedziałem, że taki raper w Polsce istnieje, i dla niektórych jest w czołówce. Do rzeczy - największy krytyk nie zmieni tego że kupno płyty było strzałem w dziesiątke. I nie chodzi mi o to żeby podburzać opinie, recenzje itd. Dopiero po kupnie CBP zacząłem sięgać po kawałki WWO, Prosto Mixtape'y itp. Chciałem tylko opisać moją sytuację, tyle. Jedyne co mnie dziwi, to rzeczywiście to co napisał Wojtek na fb, czy naprawdę Kabi sądzi ze autentyczność to coś złego? Tak jak mówie chce zostać obiektywny, ale no Sokół przecież zrobił coś po swojemu, wypowiedział sie w swoim stylu, to wszystko. Jeśli masz racje Kabi, to przyznaje sie bez bicia, kupił mnie tym, ale serio, pomimo tego że się nie znamy, pomyśl nad tym. Piątka dla prawdziwych.

  15. Anonimowy says:

    co za pierdoly

  16. Anonimowy says:

    Kaban ? ci sie za duzo wydaje... (kupa)

  17. Anonimowy says:

    smierdzi kupa

  18. Anonimowy says:

    Hahahaha nie wierze, że słuchacze to tacy idioci. Sokół wrzucił to na FB i nagły przypływ kretynów przekroczył poziom normy. Widać jakich Wojtek ma fanów. Wątpie w rap, to muzyka dla debili, brzydzę się tym gównem już.

  19. Anonimowy says:

    szkoda czasu na te wypociny... to i tak nic do życia nie wnosi :)

  20. Anonimowy says:

    zcisnelo rowa dupie

  21. Anonimowy says:

    smrod "kupy" zatarl wam jasnosc patrzenia hahaha

  22. Anonimowy says:

    Jak dla mnie CBP odniosło sukces, o ile można to tak nazwać, tylko dlatego że jest dobra płytą i tyle, to że Sokół nie potrzebuje logo innych firm to dobrze znaczy. Nawiązanie do Parzela i Siwersa było błędem, ich płytkę kupili ludzie którzy znali ich i słuchali wcześniej, a płytę Sokoła i Marysi kupił każdy kto zna WWO czy ZIP, a nie znam osób ze środowiska HH który by nie znał WWO. Swego rodzaju porażka Parzela i Siwersa nie oznacza że każda nowa osoba w PROSTO tak skończy. Wojtek nie chce "żerować" na starych kolegach, których zna wiele osób, i jak tylko któryś wyda płytę to od razu kupują. Weźmy na przykład KęKę, który niedawno dołączył do PROSTO, po Młodych Wilkach jestem przekonany że dużo osób kupi jego płytę, podobnie było z Biszem, który trzeba przyznać, przed Młodymi Wilkami nie miał wielu fanów a teraz proszę, solowy debiut i już złoto, chciałbym żeby tak samo było z Kękę. I nie zgadzam się z panem który pisał ten poniekąd dziwny artykuł.

  23. Anonimowy says:

    Jesteś kurwa żałosny. Ssij alukutasa dzifffko.

  24. Anonimowy says:

    Jest boom na hh i kolejny kretyn chcę zyskać coś na pracy innych. Czysty przykład pasożyta który chcę swoją ideologię i postać wykreować na kimś komu wyszło coś w życiu, a nie wątpliwie Sokół jest osobą która odniosła sukces w swoim specyficznym stylu. Wybacz ale po prostu tylko tak idzie zrozumieć te Twoje wypociny

  25. Anonimowy says:

    kaban nie swiruj! popatrz na wszystkich mlodych chlopakow z prosto wytworni! daja sobie swietnie rade bez 15 lat na scenie sa lubiani graja mase koncertow itp zreszta zlukaj ilosci wizyt na YT ;]

  26. Anonimowy says:

    Pojebało Cię do reszty... po chuj pierdolić takie farmazony?

  27. Unknown says:

    kurwa ludzie co wy pierdolicie jesteście tak fałszywi ze aż mi się nie chce was słuchać tak jak Wojtek kiedyś nawiną był by poćciwy jak by chuj osiągną i się stoczył , nie znam Wojtka osobiście ale mamy dużo wspólnych przyjaciół , i nie jest to osoba plastikowa a wy pierdolicie jakieś czerstwe komentarze a na koncercie pod scena łapę dali byście sobie ujebać by wam przybił piątkę . osobiście dla mnie płyta CZYSTA BRUDNA PRAWDA dla mnie nie jest kozakiem może ze 2 kawałki mi się podobają ale to normalne są gusta i guściki , a to ze 15 lat na scenie to szacunek dla niego bo nie jeden dobry chłopak z polski wychował się na jego kawkach i w tamtych czasach było się ciężko przebić do tv vivy itd ale co ja wam będę opowiadał macie 15 ,lat i pierdolicie farmazony po prostu Zazdrościcie mu i tyle Wojtek rób swoje i pierdol leszczy

  28. Anonimowy says:

    Kaban = Kupa

  29. Ziomek says:

    Kaban weź się za robotę i przestań pierdolić. Kaban to faktycznie kupa :/

  30. Anonimowy says:

    huj ci w jedzenie

  31. Anonimowy says:

    "huj ci w jedzenie", "Kaban = Kupa", "Jesteś kurwa żałosny. Ssij alukutasa dzifffko."

    - ten nagły przypływ elokwencji. :D

  32. Anonimowy says:

    Jakiś pojeb się mądrzy bo w życiu nie dojdzie do czego ktoś doszedł sokół rządzi a temu baranowi chuj w dupe

  33. Anonimowy says:

    RADIO SOKÓŁ 8/10

  34. Anonimowy says:

    2016 jestem tutaj

Leave a Reply

Kategorie